søndag 4. oktober 2009

Mer duft

Først av alt: Kom endelig på hva den ubestemmelige noten i Paco 1 million minner om - fersk pastinakk! Og det stemmer godt med at jeg synes pastinakk lukter skarpt, men samtidig godt.

Og siden løkene fortsatt lar vente på seg, fortsetter jeg på parfymeprøvene fra Luckyscent + noen til.

Heeley - Figuier - Fig, fig leaves, white cedar and the barest hint of lime - Åpner med middels søt fiken, går deretter kjapt over til ei blanding av grønn fiken og fuktig murpuss før den avslutter med litt søtere fiken enn i åpninga. Velduftende, men ikke spesielt sterk eller langvarig.

Profumum - Ichnusa - myrtle, fig-tree wood, cut grass - Åpner med fiken og noe kraftig, stikkende grønt som jeg ikke helt klarer å plassere, men definivt ikke liker. Mulig at det er ztinke-pelliz det minner om. Nyslått høy finner jeg ikke noe av. Den stikkende, grønne noten forsvinner etter hvert, men det gjør også resten av parfymen. Ingen stor suksess på min hud.

Diptyque - Psilopsykos og L’Artisan Parfumeur - Premier Figuier ble bare testet på papir på Heaven Scent. Psilopsykos hadde den samme ekkelgrønne noten som Ichnusa og falt dermed ikke i smak. Premier Figuier var søtere og absolutt godkjent.

Divine - L'homme sage - saffron, mandarin, cardamom, lychee, aromatic woods, immortelle (or everlasting flower), patchouli, oak moss, amber, incense -Krydret, litt syrlig, hint av tjære, men heldigvis ikke såpeaktig. Behagelig. 

Ginestet - Botrytis - honey, candied fruits, quince, pain d’epice, white flowers - Hadde håpet mest mulig kvede, men sitter dessverre igjen med altfor søt, gjæret frukt med et hint av duftlys og litt for gamle kanelsnurrer. Minner om et dessertfat som har stått for lenge framme...

1 kommentar:

Alt godt sa...

Philosykos er ein av mine favorittar, spesielt kroppskremen er deilig. Eg brukar den berre på hendene og armane, det held lenge.