onsdag 21. oktober 2009

Duft - igjen...

Jeg sniffer meg pliktskyldigst videre i prøvene selv om jeg for tida egentlig bare har lyst til å lukte på Paco Rabanne 1 million... (Jepp, den har virkelig satt seg fast i duftsenteret i hjernen min!)

Divine - L'homme a coeur - angelica, juniper berries, cypress, iris, vetiver, ambergris, wild vanilla - Pudderaktig sitrus og litt standard herreparfyme. Ikke noe for meg.

Nasomotto - Black Afghano - noter ikke oppgitt, men skal liksom lukte som hasj - Litt for mye røkelse for min smak. Kan ikke si at jeg merker noen hasjlukt, men det er mulig at det skyldes manglende brukererfaring. Men styrke og varighet er det ingenting å si på.

Parfums de Nicolai - Le temps d'une fete - galbanum, mastic, opoponax, narcissus, hyacinth, daffodil, styrax, oakmoss, sandalwood - Starter med litt for mye blomster og ender med noe syrlig som minner om kattepiss. Ingen stor suksess...

Keiko Mecheri - Jasmine - Sicilian night blooming jasmine, absolute jasmine - Absolutt en god og realistisk gjengivelse av jasmin. Muligvis litt i søteste laget, og "kattepiss-noten" som følger med ekte sjasmin er ikke til stede, men det kan kanskje være like greit? Problemet er at jeg likevel øyeblikkelig får assosiasjoner til godlukt-spray for mindre velduftende steder, og parfymen kjennes dermed heller ikke ut som en del av meg... Kanskje det blir eksklusiv duft på toalettet vårt når duftoljen fra Body Shop tar slutt? :-p

Parfumerie Generale Private Collection - Un Crime Exotique - Chinese osmanthus, gingerbread, tea, cinnamon, star anise, mate absolute, vanilla sugar, South Sea Island sandalwood - Åpner med appelsin og krydder. Deretter glir den over i noe litt mer emment - får litt duftjulelys-fornemmelse. Ikke like ubehagelig emmen som Botrytis, men heller ikke direkte god.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... Jeg skal være en uke i Oslo på kurs mot slutten av november... Kanskje jeg kan komme og sniffe på duftprøvene dine? Om jeg kan være så frekk?

Kirsitns bakgårdshage sa...

Selvfølgelig kan du det! Bare hyggelig med besøk! :-D

25.nov. skal jeg på fektekurs, men ellers ser kalenderen foreløpig ganske fin og blank ut på den tida.