torsdag 8. oktober 2009

Løk fra jensen :-)

10 kg løk er herved hentet på posten. Heldigvis kunne jeg videreformidle rundt halvparten videre til en kompis, men det er likevel nok å få i jorda. Fikk gravd ned en god del i går, men har fortsatt en haug med tulipaner og crocus som venter på plassering. Her er det jeg fikk i denne omgang - de som er i blått venter fortsatt på planting... 

Crocus – Mixture of autumn-flowering Crocus, mixed colours 20

Crocus 'Spring beauty' 40

Crocus chrysanthus 'Herald' 30

Crocus minimus 15

Crocus Mixture: several C. chrysanthus and other small-flowered species 160

Crocus tommasinianus 'Pictus' 4

Erythronium japonicum 2

Hyacinthus 'Woodstock' 10

Iris reticulata 'Edward' 7

Iris reticulata 'Halkis' 15

Iris reticulata 'J.S. Dijt' 45

Iris reticulata 'Pauline' 30

Narcissus 'Actaea' (division 9) 5

Narcissus poeticus var. recurvus (division 13) 10

Tulipa 'Abu Hassan' (Triumph) 20

Tulipa 'Aladdin' (Lily-flowered) 15

Tulipa 'Black jewel' (Fringed) 10

Tulipa 'Gavota' (Triumph) 35

Tulipa 'Recreado' (Triumph) 35

Tulipa humilis 'Eastern Star'  20

Tulipa humilis 'Violacea Black Base' 50

Tulipa schrenkii 5

4 kommentarer:

Berit sa...

Ai ai, det blir mye fint til våren. Heldige de som deler bakgårdshage med deg!

Anonym sa...

Flink du er! Det der blir lekkert til våren, ja! Jeg har fortsaatt noen dårlige samvittigheter som står på vent her. Må få dem i jorda i helga, ellers blir det nok for seint. Løk har jeg ikke kjøpt i år, men det er vel ikke for seint å trå til med noen tulipaner fra Europris eller Plantasjen kanskje.

nefertiti sa...

Jeg er begynt å forberede meg - psykisk - til akkurat den jobben der.
Det regner jo hele tiden - ikke noe kult å jobbe i hagen i drittvær...

Unknown sa...

Guri malla.. det var ikke småtterier Og så tidlig? Men det er kanskje ikke så tidlig alikevel. men meg som er alt for sen. He-he.