søndag 30. august 2009

Dagens lærdom...

... Runner beans (prydbønner) bør plukkes før de blir for store, ellers blir de fullstendig uspiselige. Vel og bra med fiber i kosten, men det bør helst være mulig å tygge og svelge maten uten å skjære seg på den... 

Ellers fikk jeg planta ut alt unntatt ildblomkarsen som jeg ennå ikke har bestemt meg for om jeg skal slippe løs i et bed eller om jeg skal prøve å finne ei annen løsning. Briza media har ikke innfridd forventningene, og ble dermed ofret for å få plass til henge-eineren som jeg kjøpte på forumstreffet. Pusene, på sin side, ble veldig fornøyd over å få et gedigent kattegress i potte. Campanula barbata røk også ut av bedet, men den har da heller aldri vært annet enn fyllmasse. 

Årets drueklase ble også høstet i dag. De vitale målene var ca 8 cm og 36 gram... Ingen gigant med andre ord! Men de var både søte, aromatiske og steinfrie, og ble fortært med den største andakt. :-D Til neste år bør jeg nok prøve meg på litt konstruktiv beskjæring sånn at det kanskje kan bli to klaser i stedet for bare én... 

Ingen kommentarer: