lørdag 29. august 2009

Dagens dont

Endelig tørt nok vær til ei lita hageøkt. Fikk som vanlig ikke gjort nært så mye som jeg hadde planlagt, men alt er bedre enn ingenting! Grundig sjekk av plantene fra forumstreffet avslørte ingen snegler, men jeg fjerna likevel det ytterste jordlaget for å være på den sikra sida. Pampasgresset og balsampoppelen fikk komme i jorda, de øvrige må vente til i morgen. I tillegg spadde jeg ned en haug med Scilla- og Crocus-løk som jeg fikk med fra hagen til mora mi tidligere i sommer. I og med at det allerede var blitt mørkt ute da løkene kom i jorda, ble fordelinga av respektive løker overlatt til skjebnen, men det blir sikkert fint uansett. Løk som vokser i plenen skal jo ikke se for striglet ut... 

Årets blåbærhøst kom også i hus. Nesten et halvt kilo bær, så det må jeg vel si meg fornøyd med. Fortsatt noen umodne bær igjen på buskene, og i tillegg har jeg spist en del rett i munnen tidligere. Bjørnebær ble også plukket, men det kan virke som om buska har gått for kvantitet fremfor kvalitet i år. Ekstremt mye bær, men ganske lite smak. Og i tillegg så har det regna så mye i høst at noen av bærene har fått mugg. :-( I dag kom det faktisk en haglskur, men den var heldigvis overstått på et par minutter.

Ingen kommentarer: