tirsdag 25. august 2009

Planter fra forumstreffet

Vel hjemme igjen etter særdeles hyggelig forumstreff, og nå funderer jeg på hvor jeg skal gjøre av det som fikk være med hjem... Var ganske flink til å holde meg i skinnet, men enkelte utskeielser må man jo tillate seg. :-) Her er det som venter på utplanting:

Fra byttebordet:

Balsampoppel (MonaHN) - denne må nok beskjæres med hard hånd for å holdes liten nok, men den lukter så deilig at jeg bare måtte ha den...

Karriplante - stryker antagelig med i løpet av vinteren, men enn så lenge dufter den også deilig

Fra Oddvar: Dendrobium hancockii (?)

Fra plantesalget til Else Bjørg Terland:

Allium lav, blå - kanskje cyaneum? Søt liten sak uansett navn.

Tropaeolum speciosum - enten så stryker den med første vinteren, eller så blir den et ufordragelig ugress... Men den har så yndig bladverk at jeg er villig til å tolerere litt ugresstendenser. Kjøpte for sikkerhets skyld to ekstra potter med denne på auksjonen... Så har jeg litt å eksperimentere med! 

Fra plantesalget i den første hagen vi besøkte på lørdag:

Kurvplante med vakre rosalilla blomster. Muligvis Knautia macedonica, men ikke helt sikker.

Fra plantesalget som vi besøkte på søndag:

Einersort med hengende vekst og ganske myke nåler til einer å være

Voks-thuja i dvergvariant (Thujopsis dolobrata nana?)

Ingen kommentarer: