onsdag 16. februar 2011

Såvegring

Etter flere år med intens såvirksomhet ble jeg i fjor plutselig rammet av akutt såvegring. Kom sent i gang og sådde kun 65 sorter, mot tidligere års oppstart før jul og godt over 100 ulike sorter. Det ser dessverre ut til å fortsette på samme vis i år, men nå har jeg i hvert fall endelig kommet i gang. Det som ble sådd:

Calceolaria arachnoides

Chamaemelum nobile

Chili 'Ancho Mulato'

Eucalyptus globulus

Fragaria vesca F1 'Sheila'

Petunia hybrida grandiflora 'Ultra Blue Vein'

Primula waltonii hybrid

Tanacetum balsamita

Viola x wittrockiana 'Karma Blue Butterfly'

Ellers er det et par nye orkideer som blomstrer, men det må vente til jeg husker å overføre bildene fra mobilen...

3 kommentarer:

Berit sa...

Hvis 65 sorter skal være et tegn på såvegring, er jeg virkelig hardt angrepet!

Kirsitns bakgårdshage sa...

Vel, det var inkludert de sortene som ble sådd direkte ute i bedet...

Mariann sa...

Jeg har også vært treg i år. Har endelig fått sådd endel stauder som er plassert ut.
Gleder meg til flere orkidebilder. Du har så mange spennende sorter.
Ha en fin helg.