torsdag 6. mai 2010

Dagens d(r)ont(e)

Til tross for generalforsamling i borettslaget, ble det endelig tid til litt haging i kveld. Fikk planta ut to sorter tagetes og blodbete - sikkert altfor tidlig, men nå gidder jeg ikke å ha dem inne lenger... I tillegg planta jeg jordskokk i ei potte og begynte på operasjon snu komposten. Har også gjort et eksperiment med å plante noe som jeg innbiller meg må være en yams. Knollen er så diger at den knapt får plass i ei potte på ca 30 cm, så det bør bli en interessant plante... Fordelen er at hvis planten viser seg å være kjedelig, så kan jeg jo simpelthen spise knollen i stedet for å dyrke den videre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hva i all verden er blodbete????

Kirsitns bakgårdshage sa...

Rødbete/bladbete med mørkrøde blader. Vet ikke om det heter det på norsk, men innbiller meg at jeg har sett det på engelsk eller kanskje på svensk. Sorten heter Beta vulgaris 'Bull's blood'.