onsdag 19. mai 2010

Gledelig overraskelse

Jeg trodde at fotbladene som jeg fikk av Inger Karin som frøplanter for mange år siden hadde avgått ved døden i vinter, så dette var et overraskende og gledelig syn i morges. Første gang de blomstrer og allting! :-D

Og innendørs blomstrer Phragmipedium longifolium x wallisii. Dårlig bilde, men jeg hadde ikke tid til å prøve å flytte stakkaren ut av orkidariet. De to blomsterstenglene stikker nemlig ut til hver sin side og gjør den en smule vanskelig å manøvrere...

3 kommentarer:

Miamaria sa...

Jeg har også funnet en IK-fotblad nettopp! Hadde glemt at jeg hadde! Kult! Gratulerer forresten, de er råkule! :)

Anonym sa...

Har du hvite fotblad du da... ? Mine er råååsa. ;)

Kirsitns bakgårdshage sa...

Tydeligvis. Skal de liksom være råååsa? Helt i orden for meg at de er hvite - lysrosa er som kjent ikke helt min greie... :-p