onsdag 2. desember 2009

Gledelig overraskelse

Fikk et interessant brev fra OBOS i går. Der stod det at jeg hadde 21.000 blanke kroner til gode hos dem. Siden jeg ikke kunne huske å ha gjort noe galt med innbetalinga av husleia, regna jeg med at OBOS hadde fått rot i papirene sine. Men OBOS kunne per telefon opplyse at det verken var spøk eller tull, men derimot resultatet av kluss ved overgangen fra den forrige forretningsføreren. En kjapp sjekk i nettbanken viste at jeg faktisk hadde blitt trukket for husleie tre ganger i oktober og to ganger i november og desember i fjor uten at jeg hadde lagt merke til det... Vi kan vel konkludere med at jeg ville være skremmende lett å svindle hvis noen bare fikk uttaket til å se ut som betaling av husleie eller lån... 

Ellers er siste rest av jensen-løk kommet i jorda, og godt er det, for nå er det bikkjekaldt ute og frostskorpe på jorda. Et par nye orkideer har også kommet i hus. Sånt som skjer... 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så godt pengene kom til en ærlig finner da. ;)

Det er ikke så ille å få noen kroner ekstra på denne tiden av året.

orchis sa...

Høres ut som du har omtrent samme oversikt over konto og finanser som jeg... :)
Får vi se bilder av de nye orkidéene snart...?

Snuffeldyret sa...

Jeg har en anerledes utfordring til deg nå i julerushet!

Se i bloggen min.

Kirsitns bakgårdshage sa...

Er bare en av de nye orkideene som har blomst, og det er mot normalt en Phalaenopsis. Kjøper vanligvis ikke Phal, for jeg synes blomsten er litt for ordinær på fasongen, men denne hadde så fin fargekombinasjon at jeg ikke klarte å stå imot. Skal prøve å få lagt ut bilde snart... :-)

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
Jeg ser at denne bloggen ikke ligger på Hageblogger-listen og har derfor lagt deg til. Dersom du ikke ønsker å stå på listen så ta kontakt i kommentarfeltet på Hageblogger eller send meg en epost på moseplassen alfakrøll gmail.com