torsdag 26. november 2009

Designforsøk, sniffebesøk og et snev av botanikk

Aller først det lille snevet av botanikk... Oncidium 'White twinkle' har akkurat begynt å blomstre. Den har over ti blomsterstengler, men foreløpig er det bare et par av dem som har åpnet knoppene, så fotograferinga får vente til senere. Kom også i skade for å pådra meg en diger Cambria til 100 kr. Liker egentlig ikke Cambria noe særlig, men så kom jeg altså over en som hadde så fin fargekombinasjon på blomsten, og dermed var det gjort.

På såfronten er det total stillstand. Kjenner foreløpig ikke engang noen trang til å titte innom frøbutikker på nettet. Skylder på dårlig resultat av årets sådd, må nemlig ta reprise på flere av sortene fra i år siden de enten ikke spirte eller døde av ymse årsaker. Det eneste jeg har sådd hittil i høst er Lilium pomponium. Den har jeg til gjengjeld veldig lyst til å lykkes med.

Sniffebesøket var det smg* som stod for, og det var som forventet riktig trivelig! Fikk både skravlet om planter og testet et utall parfymer - hva mer kan man ønske seg? :-D Kirin hadde også lyst til å være med på sniffinga...

Og til slutt designforsøket... I min jakt etter t-skjorter med litt mer spennende motiv enn det som finnes på h&m, kom jeg i vår over Zazzle, et nettsted som selger ymse produkter med brukergenerert design. T-skjortene jeg kjøpte ble riktig fine, og dermed fikk jeg lyst til å lage egne ting også. Foreløpig har jeg kun solgt fire postkort og en kjøleskapsmagnet med en netto fortjeneste på til sammen syv kroner, så jeg tror nok ikke jeg skal bli designer på heltid! Men det er jo litt gøy å vite at det et eller annet sted i verden henger en kjøleskapsmagnet med min sau på. :-) Og så gleder jeg meg over å kunne være litt kreativ og "lage" en haug med ting uten at det går altfor mye utover miljøet, siden ingenting blir produsert før noen faktisk kjøper det.

7 kommentarer:

Sigrid sa...

Så stilige postkort.
Nydelige bilder :-)

Anonym sa...

Artig. Flotte kort - men hvem skriver kort i dag?

Mitt høyeste ønske er en sticker med "My other car is a broom" - og en bil hvor ikke mannen henger meg om jeg klister på en bumpersticker. :D

Kirsitns bakgårdshage sa...

Tja, si det. Man får dessverre/heldigvis ikke vite hvem som har kjøpt tingene, så jeg vet ikke hvem de to kortskriverne er. Dog - jeg har opptil flere postkort som jeg har hengt opp på veggen som pynt, men det er vel mer sannsynlig at edderkopp-kortene skulle brukes til Halloween-formål.

De selger for øvrig bumper stickers (støtfangerklistremerker?!) der, så det er jo bare å opprette en konto og lage en selv. Mannfolkets innstilling til saken er det kanskje vanskeligere å få gjort noe med. ;-)

Anonym sa...

Det var forresten en åpenbaring å kjenne hvor forskjellig samme lukt var på meg og deg. Parfymedödaren, det er meg. ;)

potentilla sa...

Tøff sau :)
Parfyme?? Javel...
Et lite tips til parfymedødare er å skifte kosthold. Da forandres ph-verdien i huden og dermed reaksjonen på parfymen. Nå er ikke ph-verdiene konstante i løpet av dagen heller, men varierer med blodsukkernivå og slikt. Lykke til, hehe...

Anonym sa...

Jeg tipper vel at mangelen på langvarig parfyme har mest med lite fet hud og lav overflatetemperatur å gjøre. Og da mest med det siste. Hva bør man spise for å få fram parfyme da? Er det GR-kompatibelt? ;)

orchis sa...

En award venter deg i min blogg. Forpliktelsen som følger skal du ikke la deg stresse av :) God dag!