tirsdag 15. desember 2009

Ferdig bestukket og litt orkideer

Da har jeg endelig vært og blitt svinebestukket. Foreløpig har jeg ikke fått noen annen reaksjon enn antydning til milde smerter i armen. Hvis det ikke blir verre utover kvelden, bør det gå greit å få med seg årets siste klatring i morgen.

Jeg lovde bilder av noen orkideer for ei stund siden, så her kommer de. Klikk på bildene for fullversjon - ser at de av en eller annen grunn ble klippet i to i stedet for å bli redusert i størrelse...

Oncidium 'Twinkle' - bare 1 cm store blomster, men til gjengjeld så dufter de godt og sterkt. Litt vanskelig å beskrive duften, men det er en blanding og noe søtt og krydret med et hint av sitrus.

Nedenfor er den nye Phalaenopsisen min. Den har dessverre ingen duft, men veldig fin farge. Ser at jeg burde justert hvitbalansen på bildet (arket bak er egentlig hvitt...), men det får bli en annen gang...

5 kommentarer:

orchis sa...

Ah, lekkert! 'Twinkle' var da bedårende. Vil-ha-følelse dukker opp.... :)

Berit sa...

Nydelige orkideer! :D
Her er tilbudet om "massevaksinasjon" førstkommende torsdag og fredag. For hele kommunen. Jeg aner laaang kø! Hvis de da ikke har vært så slu med å legge det til et så uhøvelig tidspunkt at folk ikke gidder.

Kirsitns bakgårdshage sa...

Orchis - her i landet har jeg sett Twinkle til salgs flere ganger både i rosa og hvit utgave, så det burde ikke være umulig å få tak i den hos deg heller. Ellers kan jeg sikkert dele av noen bulber til deg, men det må bli til våren når blomstringa er over og været tillater sending i posten.

orchis sa...

Et slikt fint tilbud sier jeg ikke nei til! Takker og bukker!

Anonym sa...

Flotte, var de. Jeg har nå funnet ut at jeg har overgjødslet mine... Jaja - de lever (ennå).

God jul!