tirsdag 1. september 2009

Prydløk, parfymeprøver og pekingand

Såfremt man holder seg til gammeldags translitterasjon av kinesisk, så kan dagen i dag sammenfattes med tittelens bokstavrim. Prydløkene er 2 stk Allium schubertii som fikk være med hjem fra gartneriet. Foranledningen for gartnerituren var innkjøp av orkide som gave til kokken bak anda - som for øvrig smakte fortreffelig! Og parfymeprøvene kom altså i posten i dag, så nå lukter det vanilje av høyrehånda mi og lakris av den venstre... Fant ingenting om lakrisduft i beskrivelsen av venstrehåndsparfymen, men min venn google kunne fortelle meg at den for meg ukjente ingrediensen davana var en indisk plante i malurtslekten med duft av aprikos, høy og lakris, så da er ikke luktesansen min på bærtur likevel. :-D Nærmere beskrivelse av dufteventyret kommer når jeg har tid til å lukte ordentlig på dem - og lav nok promille til å kunne håndtere så små beholdere uten å søle... 

6 kommentarer:

nefertiti sa...

Du skeier ut midt i uken, du også? ;-)

Kirsitns bakgårdshage sa...

Ikke min feil at anda ikke var holdbar frem til helga og at verten insisterte på å servere vin til maten... :-p

nefertiti sa...

Nei, må man, så må man...

hildeG sa...

Det der høres jo nydelig ut. Men er det noen som holder på å lure deg til å bli dame? hehe

Alt godt sa...

Kva er dette, Hermes?

Kirsitns bakgårdshage sa...

Hilde - man trenger ikke å være dame for å like å lukte på ting... Tvert imot hjelper det å ikke være dame, for da slipper man å bekymre seg for om en duft er beregnet på damer eller mannfolk.

Gunda - luckyscent.com. Fant linken hos Britt...