mandag 14. september 2009

Duftorgie

Da har jeg endelig fått somlet meg til å lukte på alle parfymeprøvene fra Luckyscent. Har dessverre verken tid eller kunnskap til å skrive like inngående duftanalyser som Gunda og Britt Åse, men her følger i hvert fall en oversikt over prøvene som jeg bestilte med navn, oppgitte duftnoter og hva det lukter på meg... (Men hvorfor nekter blogspot å huske formateringa av deler av innlegget???)

Yosh - U4EAHH! 2.43 - Pomegranate, aloe vera, cucumber, pear, water lily - Fruktig og ikke så verst i starten, men avslutninga er bare søtt kliss...

Boadicea the Victorious - Vibrant - Bergamot, grapefruit, melon, rose, leather, musk, patchouli - Fruktig fra flaska, men lukter bare tjære og såpe på huden. Tjærelukta liker jeg, men såpa kunne jeg vært foruten...

Morgane Le Fay - Green - Cucumber, coconut, apple sugar, iced mango, freesia, rose, amber, musk, vanilla, heliotrope - Ubestemmelig grønt og litt søtt, ikke så verst

Profumum - Dulcis in Fundo - Citrus fruits, Mexican vanilla - I overkant søt vanilje, men ikke ille. Sitrus-notene kommer dessverre bedre frem i flaska enn på huden.

Hilde Soliani - Bell’Antonio - Tobacco and coffee - Mest tobakk, men behagelig og passe søt.

Hilde Soliani - Mangiami Dopo Teatro - Citrus, melon - Dessverre ikke fått, fikk to av den over i stedet.

Il Profumo - Touaregh - Desert melon, lavender, mint, date, loukoum (white almond milk), bay (pimento), nutmeg, palmarosa, yellow rose, vetyver (roots), patchouli, cinnamon, cedar wood - Røkelse og såpe. Må finne ut hva det er som gir såpelukt, for den er jeg ikke altfor begeistret for...

Parfums de Nicolai - Fig Tea - Figs, osmanthus, davana, tea - Lakris, hint av fiken og te. Litt i søteste laget, men ikke på en klissete måte.

7 kommentarer:

Britt Åse sa...

Nææ, så spennende! Jeg vet ikke hva som gir denne såpelukta du ikke liker, men kan tenke meg at sånt som lavendel, fresia, kanskje musk? kan være kandidater, og jeg kjenner at jeg ble ganske nysgjerrig på den der Boadicea. Og, så lurer jeg på om du har lest bloggen "En parfymnörds bekännelser". Den, og Velduftende, er mine hovedkilder til info og inspirasjon.
Dulcis in fundo lukter en anelse sitrus på meg, ubestemmelig sitron/appelsin, og ganske mye sukker"brent" smørdeig om du skjønner.

Kirsitns bakgårdshage sa...

Har ikke lest noen av bloggene du nevner, men skal ta en titt på dem når jeg får tid. Ellers er det bare å si ifra neste gang du skal på "hyttetur", så kan vi sikkert ordne med litt prøvesniffing av Boadicea. På meg lukter den såpass ramt at jeg ikke umiddelbart vil anbefale å få til innkjøp av den uten å lukte på den først...

Kirsitns bakgårdshage sa...

*gå til innkjøp*

Britt Åse sa...

Høres glimrende ut med hyttetur med innlagt sniff. Hvis vi i samme rennet får med oss Alt godt, er vi sikret et bredt spekter å bli passe sår i nesa av, hihihi!

Anonym sa...

Kan det være melonen du synes lukter såpe? Dersom du ikke mener klassisk hard såpe, men flytende blankt kliss så har mange av de melonlukt og det er iallfall en fellesnote på de du synes er såpete. Ellers er også patchouli felles for dem. Det aner jeg ikke hvordan lukter....

Alt godt sa...

Eg er med på alt som er gale! Men det visste dokke vel frå før... :lol:

Kirsitns bakgårdshage sa...

Jeg tviler på at det er melonen som lukter såpe. Jeg har høy toleransegrense for kunstig melonduft og synes til og med at godteri med kunstig vannmelonsmak er en strålende oppfinnelse...

Det er nok mer i retning klassisk, hard såpe av det uparfymerte slaget. Den som lukter tjære minner litt om tjæresåpe, men der tjæresåpe egentlig lukter ganske mildt og godt, er denne dessverre mer stikkende. Mulig at den rett og slett er for mandig for nesa mi? Det må nok helt klart et sniffetreff til for å få klarhet i saken! :-D