onsdag 21. juli 2010

Ferien som ikke ble

Nå skulle jeg egentlig befunnet meg på et fly til Spania, men bare timer etter at turen var bestilt ble den yngste pusen plutselig syk. Etter ymse testing på veterinærhøyskolen kom de frem til at det antagelig er FIP, og i så fall er det ingenting de kan gjøre for henne. Håper fortsatt at det skal være et annet, mindre farlig virus, men siden hun fortsatt er slapp og apetittløs på femte dagen, så ser det ikke særlig lovende ut. :-(

Prikken over i-en er at avbestillingsforsikringer bare dekker syke mennesker og skader på huset - ikke syke kjæledyr, så da får vi heller ikke refundert noe annet enn flyskatten. Så dette blir visst året da vi betalte dyrt for å ikke reise på ferie. 

10 kommentarer:

Snuffeldyret sa...

Uff, så leit med pusen. Det er jammen ikke lett når de kjære blir syke.
Det nytter vel ikke med god bedring heller her skjønner jeg. Så da sender jeg heller en nettklem til eier og pus.

Villrose sa...

Stakkars dere! Dyr er jo like levende og minst like krevende å ha omsorg for som mennesker. Er en stor mangel der i forsikringer av alle slag. Har prøvd (forgjevess) å forsikre hunden, men fikk ikke for hun var for "gammel" (men tilhører tilfeldigvis en rase som blir dobbelt så gammel som andre).

Anonym sa...

Stor klem til dere og god bedring til pusen. Får håpe at de ikke har rett denne gangen. :(

solfrid sa...

Uffda, så trist. :(

Britt Åse sa...

Stakkars dere og stakkars pusen! *Sympatiklem*

hildeG sa...

usjameida, stakkars dere. Får håpe det blir pent vær hjemme og at pusen klarer seg.
SHit happens, siste gangen vi hadde klart å få med alle jentene på ferietur (sammen), gikk vi på et skjær og kom ikke lenger enn til Moss. Forsikringen dekket ikke det heller.

Kirsitns bakgårdshage sa...

Takk for all sympati! Været er det ikke noe å si på, men hagelysten er liksom ikke helt på topp akkurat nå, så det hjelper ikke så mye. Men får vel sparke meg selv ut en tur i morgen, kan jo hende at det hjelper på humøret når jeg først er der ute.

Anonym sa...

Å nei så trist, søte pusen. Håper det går bra tross alt. Og så leit med ferien. Trøsteklem!
Line

Anne-Marie sa...

Hei, Kristin!
Tenker på deg og katten - stakkars dere begge. Stor klem fra meg, jeg vet hvordan det kjennes å miste en katt. Kos deg med katten den tida dere har igjen sammen.
Stor klem fra Anne-Marie

nefertiti sa...

Uff, så trist!
Sender trøsteklem.