onsdag 9. desember 2009

Blodig utfordring

Snuffeldyret har altså utfordret meg til å skrive om blodgiving. Jeg vurderte å gi blod som student, men da var jeg under vektgrensa på 50 kg. Etter ti års stillesitting på jobb har jeg passert den magiske grensa med tre kilo, men jeg er litt i tvil om hvorvidt ekstra flesk medfører større blodvolum? Noen som vet? 

Siden alle andre allerede har skrevet om hvor viktig blodgiving er, nøyer jeg meg med å oppfordre alle som kan til å melde seg her:

https://www.giblod.no/www/banks/map.asp?level=7348

PS: Oppfordrer i særdeleshet alle menn til å melde seg siden mannfolk ikke må ha pause pga graviditet og dessuten som oftest både har høyere blodprosent og større blodvolum enn kvinner. 

3 kommentarer:

hildeG sa...

Ekstra flesk trenger også blodtilførsel... De sjekker ikke fettprosenten. Da ville nok mange få problemer, hehe. Men neppe du, da ;-)

potentilla sa...

Ble stoppa av den grensa, som jeg forøvrig aldri hadde hørt om, da jeg beredskapsvillig sto foran en rekrutteringsbod. Har iallefall prøvd..

Kirsitns bakgårdshage sa...

Hmmm... Men er det lurt å gi blod når man ligger like over grensa, eller risikerer jeg å besvime av blodmangel etterpå?