tirsdag 1. juni 2010

Liv i døde bein

Den største sommerfuglbuska og fikentreet er herved gjenoppstått fra de døde - om enn bare såvidt. Begge har lenge sett fullstendig døde ut, men nå kommer de med bittesmå skudd aller nederst på stammen. Kan ellers meddele at tulipanen 'Abu Hassan' ikke bare er vakker å se på, men også dufter alldeles fortryllende! Vanskelig å beskrive duften, men det er noe lett krydret og epleaktig med et hint av tutti frutti. (Kan noen forklare meg hvorfor blogger insisterer på å plassere bildet øverst når jeg har markøren plassert nederst i innlegget før jeg legger inn bildet...?)

5 kommentarer:

Berit sa...

Stilige tulipaner - og når de dufter også kan det ikke bli bedre. (Bortsett fra at du ville ha dem nederst, da. Blogger og jeg er ikke direkte på talefot, jeg synes alltid at bilder blir plassert øverst. Om flere bilder, blir de siste plassert øverst. Jeg pleier begynne med bildene, det nederste først. Eller du kan gå inn og klippe/lime i kodene.)

Anonym sa...

Du kan også bruke gratisprogrammet live writer og koble det til bloggen din - så kan innleggene skrives og fikses offline før de lastes opp. Grattis med gjenoppstått sommerfuglbusk.

potentilla sa...

Utrolig deilig med gjenoppstandelser :) Man blir direkte lykkelig...

solfrid sa...

Kule farger jaffal - dog ikke mine farger.

Alle tre som jeg trodde vaar rimelig steindøde er faktisk levende - da snakker jeg også om Buddleja. Da blir man glad!

Kirsitns bakgårdshage sa...

Ikke dine farger?! Mørkerødt med gullkant er jo bare deilig! (Men siden du har lysere hår enn meg, så bør du antagelig foretrekke rosa. I alle fall dersom den ikke mer enn middels vitenskapelige teorien min om fargesmak som resultat av seksuell seleksjon i tidligere generasjoner stemmer... Tanken er at folk med "god/riktig fargesmak" i forhold til hud/hårfarge burde se mer attraktive ut enn folk som velger "feil" farge på klærne (jeg ser f.eks. ut som en zombie i lyseblått!), men det strander litt på det faktum at folk flest neppe hadde så mange farger å velge mellom på klærne i gamle dager...)